Honda Accord (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО+/-)

Honda Accord (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО+/-)
Дълги години автомобилите на honda стоят в сянката на мотоциклетните успехи на известната японска марка. Повечето четириколесни модели на компанията днес са незаслужено пренебрегвани и от купувачите на коли-втора ръка. С относителна популярност се ползва единствено компактният Civic. Другояче стои въпросът с Accord, чието трето поколение дебютира през 1985 г. Въпреки неизменните отлични оценки на специалистите и привлекателния имидж на марката, търсенето на модела остава слабо. От това скептиците само губят, защото Accord притежава чудесни качества и надеждност, която го подрежда сред еталоните в класа.
От 1985 до 1996 г. на конвейерите на honda се изреждат три поколения на модела. В конструктивно отношение между всяко от тях има доста сходства, но каросериите им се различават чувствително. Независимо от това, дизайнът винаги хваща окото и не губи актуалност. Корозията няма никакви шансове, а след 1990 г. качеството на боята е подобрено допълнително. В автомобилите, произведени през 1985-86 г и 1990-93 понякога се появява шум от челното стъкло. Той се дължи на отлепен в горната част уплътнител. Самото стъкло пък е чувствително към малки камъчета, с които го обстрелват гумите на останалите коли. През 1992 г. сечението на уплътнителя е променено и шумът изчезва. Качествена и красива е и каросерията на комбито Aerodeck, което няма почти никакви недостатъци освен слабите амортисьори на капака на багажника. Характерно за всички коли от 1994-95 г. е неточното напасване на предните врати към купето. Регулировката обаче е елементарна операция.
Окачването на Accord е по-скоро меко, но в колите до 1989 г се усеща недостатъчно дълъг ход на амортисьорите. Автомобилите от 1994-95 г. пък не понасят добре дребните неравности. Нерядко лагерите на колелата шумят, а от пружините на окачването се чува тропане, което се дължи на камъчета, попаднали в спиралата. Решението е просто - гумен кожух в горната част на пружината елиминира проблема завинаги. При коли от петото поколение са отчитани редки случаи на силни вибрации от предния мост. Обикновено е достатъчен баланс на гумите, но ако той не помогне, вероятно ще се наложи замяна на полуоските.
При Accord от 1994 и първите месеци на 1995 г. е известен и друг проблем. Заради недостатъчно количество смазка след пробег около 90 000 км при завъртане на волана до упор се появява шум в каретата. Това налага смяната им, особено ако колата е експлоатирана главно в града. Повечето автомобили от този период са сервизирани след продажбата, като количеството на смазката е увеличено със 75 гр. и проблемът отпада. Маншоните на каретата обаче се нуждаят от регулярно наглеждане, защото често пропускат нечистотии.
Благодарение на сервото управлението на Accord е удоволствие. Усилителят рядко създава главоболия, които се изчерпват с вибриране или шум при завиване с много ниска скорост. Воланът на колите от 1994 г. може да започне да издава странни звуци, които обикновено се дължат на петлето на клаксона.
Салонът на Accord е изпълнен с много качествени материали, макар че след третата генерация се забелязва известно отстъпление в тази област. След седмата година някои пластмасови детайли започват да се деформират. Оборудването е изключително богато. Някои недостатъци на интериора се наблюдават само при колите от 1994 г. Облегалките на предните седалки например се отпускат назад самоволно. Дефектът обаче засяга незначителен брой автомобили, защото е отстранен още през лятото на същата година.Макар да се категоризира като семейно возило, Accord разполага с доста мускули, които естествено трябва да бъдат озаптявани някак.
Това води до бързо износване на спирачките, особено при екземплярите от 1985-89 г. Заради неравномерна амортизация на дисковете е възможна появата на вибрации при спиране след пробег 50 хил. км, а понякога и по-малко. При автомобилите от 1994 г. не е изключено да хлопат накладките. Проблемът е в слабите възвратни пружинки на апаратите. Опитът на honda в двигателостроенето отдавна се е превърнал в мит.
Моторите на Accord се вписват в най-добрите традиции на фирмата. Всички без изключение са послушни, достатъчно мощни и осигуряват завидна динамика. Животът на възлите и агрегатите е изключително дълъг, което позволява безпроблемен пробег от 250 000 и повече километра. Звучи невероятно, но сериозни недостатъци не са характерни за нито един от двигателите на модела. Само при модификациите с двулитров агрегат са отбелязани редки случаи на прекъснати електрически връзки, нарушаващи работата на мотора. След пробег над 90 000 км са възможни откази на бензиновата помпа, силно вибрираща изпускателна система (особено при 16-клапановите машини от второто поколение) и сравнително слабо задно гърне, което се нуждае от замяна след 60 000 км.Статистиката отбелязва още няколко проблема, характерни за Accord III-V поколение. Те обаче са толкова дребни, че дори не заслужават споменаване. Надеждността и експлоатационният ресурс на модела го превръщат в почти идеално предложение за хора с мерак да притежават качествен, красив и бърз семеен автомобил. Почти, защото цените на резервните части са далеч от представата за пълно щастие.



{START_COUNTER}